۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۰۰۴۵۲

یادداشت | "نبرد ترکیبی" راهبرد جدید غرب علیه ایران

یادداشت |
غرب با جنگ نرم به نتیجه مطلوب نرسید و در سال 2015 در کنفرانس امنیتی مونیخ و در اوج مذاکرات هسته‌ای ایران، هشت فرمان را در دستور کار نبرد جدید خود قرار داد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، دشمن برنامه‌ریزی خود را برای سرآغاز سخت‌ترین اتفاقات علیه جمهوری اسلامی آغاز نمود. سال 2015 مبدا تغییر فاز راهبردی غرب است تا شاید ایران را مجبور به تغییر رفتار کند یا اینکه کشور را دچار بحران نهایی نماید و نهایتا تغییر رژیم صورت گیرد.

کنفرانس مونیخ در سال 2015 هشت ابزار را برای نبرد جدید معرفی کرد: دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و پروپاگاندا، حمایت از نابه‌سامانی‌ها و شورش‌های محلی، نیروهای نامنظم و چریکی، نیروهای ویژه، نیروهای کلاسیک نظامی، جنگ اقتصادی و حمله‌های سایبری.

برژینسکی مهم‌ترین دلیل ناامن کردن منطقه غرب آسیا را بی ثبات‌سازی منطقه می‌داند. او معتقد است که در صورتی که منطقه اوراسیا به خصوص غرب آسیا با ثبات باشد، آن وقت است که میوه پیشرفت آن را روسیه، چین و ایران ببرند و نفوذشان را در این منطقه افزایش دهند و در نتیجه قدرت بین‌المللی بیشتری هم پیدا می‌کنند ولی میوه بی ثباتی فقط برای آمریکا و اسرائیل است.

تغییر راهبرد غرب علیه ایران از جنس ترکیب

هشدار برای نبرد ترکیبی در کشور

کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی برگزار شد که وزارت خارجه دولت یازدهم آقای روحانی سرگرم مذاکرات طولانی مدت برای تصویب برجام بودند و ظریف تلاش نمود تا به نحوی از کنار این کنفرانس امنیتی عبور کند که نسبت به آن واکنش درخور توجهی نداشت و شاید در این اندیشه بود تا مبادا روح برجام ترک بردارد و آمریکا از مذاکره با ما پشیمان شود.

نبرد فرهنگی پس از انقلاب اسلامی ایران لحظه‌ای متوقف نشد. «ویلیام کیسی» رئیس وقت سیا در 24 دی 1361 توانست یک فرمان ویژه را به امضای رئیس جمهور ریگان برساند که بزرگترین پروژه آکادمیک قرن بیستم در عرصه «علوم انسانی» موسوم به عملیات PSB رخ داد. حالا بعد از این پروژه که نقش تیم ترجمه‌ای و افراد باسابقه‌ای همچون خشایار دیهیمی و دوستانش به خوبی دیده می‌شود، روشن می‌گردد.

تغییر راهبرد غرب علیه ایران از جنس ترکیب

امروز بعد از نبرد علمی که توانست در کشورمان تئوریزه شود، جنگ ترکیبی در دستور کار امنیتی‌ها قرار می‌گیرد و نزدیک به سی سازمان امنیتی در دنیا برای اجرای موفق عملیات سهیم می‌شوند تا هشت مورد را به خوبی در کشورمان پیاده کنند.

برای مشاهده نقش فرهنگ عمومی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی کلیک کنید.

دوبازوی مهم برای پیگیری جنگ ترکیبی

غرب تلاش می‌کند تا با استفاده از ابزارهای نوین از دو بازو برای جنگ ترکیبی کار کند. اول انقلاب رنگی است.مهمترین دلیل انقلاب رنگی مردم هستند و تنها زمانی انقلاب رنگی رخ می‌دهد که شکل‌گیری نارضایتی و آمادگی برای جنبش اجتماعی صورت بگیرد.

تغییر راهبرد غرب علیه ایران از جنس ترکیب

این اتفاق تنها منتظر بهانه خواهد بود تا به وسیله بازی تقلب در انتخابات، اثبات فساد حاکمان یا شکست اقتصادی و با استفاده از زیرساخت‌های خبری واحد بتوانند به تغییر رژیم دست پیدا کنند. یکی از مهمترین کارهایی که در راستای اثبات فساد حاکمان و شکست اقتصادی دست گرفتند در حوزه شبکه‌های اجتماعی و با استفاده از فعالیت اجتماعی در جنگ سایبری به وسیله گردان‌های سایبری‌شان بود.

برای مشاهده پشت پرده فضای مجازی اینجا کلیک کنید.

سازمان مجاهدین خلق، عربستان و گردان 8200 و 9900 اسرائیل ماموریت داشتند تا در کشور تنفرزایی کنند و ناامیدی مهم‌ترین کلیدواژه در تولیدات رسانه‌ای گردان‌های سایبری فعال در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام است. تلاش ماموران امنیتی اسرائیلی به همراه آمریکا و با کمک مجاهدین خلق برای حمله سایبری به ایران یکی از اقدامات دیگری بود که در جنگ سایبری برای تکمیل فعالیت‌هایشان صورت می‌گرفت.

تغییر راهبرد غرب علیه ایران از جنس ترکیب

برای دیدن بررسی مستند روزهای صفر درباره حمله سایبری به ایران اینجا کلیک کنید.

در انقلاب رنگی هسته اصلی تلاش دارد تا حلقه مبارزان را افزایش دهد و از این طریق شهروندان را به میدان بکشاند. این نقش را موبایل‌های مردم در خیابان برای تکمیل نهایی بازی رسانه‌ای انجام خواهند داد. پروژه دوربین سلاح ماست یکی از برنامه‌هایی است که رسانه‌های بیگانه آن را پی گرفته‌اند تا از این طریق بتوانند با استفاده از کسانی که به این باور رسانده شدند که جمهوری اسلامی نتیجه ندارد، پمپاژ ناامیدی کنند.

بازوی دوم جنگ ترکیبی، نبرد نامتعارف است. شورش‌ها و جنبش‌هایی که به مهار، مختل یا سرنگون کردن حکومت مستقر از طرق مختلف انجام دهند. پژاک، جندالشیطان و جیش الظلم از جمله گروهک‌هایی هستند که از بیرون و الاهوازیه و فرقه‌های دیگری که تجربه درگیری مسلحانه در ایران را دارند، از داخل امید جنگ‌های نامتعارف علیه جمهوری اسلامی هستند.

تغییر راهبرد غرب علیه ایران از جنس ترکیب

ونزوئلا امروز درگیر جنگ اقتصادی است و امریکا از هر کاری برای سرنگونی حکومت مادرو دریغ نمی‌کند و سعی دارد تا گوایدو را به جای او به مردم بقبولاند. نسخه‌ای که شاید در سال 98 آرام آرام برای مردم ایران نیز پیچیده شود.

جنگی که بود، جنگی که هست

حالا دیگر رسانه‌های غربی کار معمول خود را در تنفرپراکنی به مردم ایران دنبال می‌کنند و جنگ جدید ما نه فقط با حربه‌های رسانه‌ای، بلکه از طریق تحت تاثیر قراردادن شناخت مردم صورت می‌گیرد. رهبر انقلاب اسلامی درباره اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی و کمبود پوشک نوزاد در مغازه‌ها بیان فرمودند؛ خبر از این می‌داد که مشکلات پیش آمده خراب کاری عمدی برای معترض کردن مردم است.

امروز کشور ما در یک کشمکش با دنیا است و همانطور که برژینسکی وزیر امورخارجه اسبق آمریکا در کتاب برتری آمریکای خود نوشته است، بی ثباتی منطقه تنها خواسته غرب است. یعنی ایران همان عراق، افغانستان و کشورهای منطقه باشد که در بدترین اوضاع اقتصادی و سیاسی به سر می‌برند. /882/ی702/س

برای مطالعه بیشتر درباره جنگ اقتصادی اینجا کلیک کنید.

مهدی کمالی

ارسال نظرات